Att våga är att vinna!

Idag har jag provat sushi för första gången. Riktigt gott ju! Att man varit sådär envis i alla år och vägrat ens höra talas om att smaka. Men jag var ju inte så förtjust i fisk som ung, och att äta rå fisk låter ju inte speciellt tilltalande. Men idag tog min kompis Madde med mig och så delade vi på en tallrik sushi. Kommer defenitivt prova fler gånger!

Det har så mycket med inställning att göra. Går man in med tanken att man kommer gilla det (och verkligen tror på den tanken själv) så kommer det förmodligen vara helt okej, om inte till och med asgott!


Jag åt en räka, två laxbitar och sedan nummer 1, 5 och halva nummer 3 och 4 av rullarna. Nummer ett var godast, med tonfisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback