Protein

När man bygger muskler så är både protein och kolhydrater viktiga. Hur näringsinnehållet är fördelat är något jag inte intresserat mig för tidigare, men nu försöker jag äta något proteinrikt varje dag. Jag har faktiskt märkt skillnad genom att jag får mer träningsvärk när jag inte ätit så mycket protein i några dagar.

Idag var tonfisken slut, så då fick det bli en äggsub istället. Två vitor och en gula. Gulan är ju såå god, men det är ju vitorna som är proteinrika. Så det fick bli en kompromiss! Kaviar och gurka på det.


Kommentarer
Postat av: Stina

Jag älskar ägg:) men jag brukar inte dela upp dem utan jag äter hela äggen:) men det kanske är nyttigast att göra som du gjorde på ena och ta bort gulan?

2010-06-28 @ 18:45:55
URL: http://haglundstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback